سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
پنج شنبه 92 اردیبهشت 5 , ساعت 9:47 صبح

آدمها و کامپیوترها (ویرایش آخر)

مطالب زیر تقدیم به آنهاست که می دانند کامپیوترها با منطق صریح و مستقیم و واضح کار می کنند. منطق بدون ابهام.... و تقدیم به آنها که از ظاهر ساده کلمات می گذرند تا به حقایق پنهان دست یابند:


Find and replace
به سادگی فشردن Ctrl +F   نقاط ضعف خود را بیابید و با آنچه دوست دارید باشید جایگزین کنید.

Update
انعطاف پذیر باشید. انعطاف پذیر باشید تا به حقیقت دست پیدا کنید. شرایط و داده ها (data  ) هرلحظه در حال نو شدنند. در صورت ندیده گرفتن داده های مورد نیاز، به نتیجه دلخواه نخواهیم رسید. هیچ کامپیوتری از پردازش دوباره و دوباره عصبانی نیست. (اگرچه کامپیوترهای فعلی توان عصبانی شدن ندارند، اما حقیقت بزرگتر، آن است که: انسان توان عصبانی نشدن دارد.)

help  
توان جسمی خود را به کار بگیرید و به دیگران بی توجه به اینکه نسبت به شما خوبی یا بدی می کنند کمک کنید تا روح خود را برهانید. کامپیوترها به کاربران خود، بدون توقع متقابل، کمک می کنند. اغلب اوقات با فشردن کلید
F1

insert hyperlink
ارتباط خود را با سرچشمه زندگی خود، حفظ کنید. به بیان دیگر، زنده باشید. با یادآوری اینکه از کجا آمده ایم و به کجا خواهیم رفت در زندگی عملی خود، می توانیم زنده باشیم.....

veiw the web layout  
هرانسان متصل به جهان است و آثار عمل او بزرگتر از چیزی ست که در نگاهی کوتاه و تنگ، قابل مشاهده باشد. پس خود را از منظری دیگرببینیم. از بالاترین نقطه ممکن.....

change styles  
گاهی به نظر می رسد که همه راهها به بن بست منتهی می شود. ممکن است نیاز باشد روش خود را تغییر دهید. ممکن است نیاز باشدخلاقانه تر فکر کنید. حرکت از normal style   به strong   شاید همان باشد که خداوند برای شما خواسته است.

page width
کلمات در صفحات شما نمی گنجند؟ منظورم این است که آیا از حرفها و کلمات دیگران آزرده می شوید؟ راه حل آن در افزایش page width   یا افزایش وسعت قلب شماست. آنقدر بزرگ شوید که ذرات آن کلمات غیر قابل دیدن باشند.

insert the new window  
دیواری در مقابل شماست؟ دیواری که معلوم نیست چرا؟ شاید..... شاید محل ایجاد پنجره ای تازه است!

Navigation pane   & zoom
ابزار navigation   و zoom   باید فعال باشند تا هر شب حقیقت خود را مرور کنیم.

Breaks
یا نقطه ی به پایان رسیدن یک مرحله و آغاز مرحله ی بعد. شناخت چنین نقاطی در زندگی دارای اهمیت است. بعد از هر Break شاهد تفاوتهایی خواهیم بود که ممکن است نیازمند توجه خاص باشد.

Record macros
ضبط کردن ماکرو در نرم افزارهای Office به ما می آموزد که می توان تجربیات گذشته را پردازش کرد و از آنها آموخت. مراحل اشتباه را حذف کرد و روشی مفید برای برخورد با مسائل یافت. روشی که به سادگی و سرعت یک ماکرو عمل می کند.

Insert footnote
کتاب زندگی نیز به پاورقی نیاز دارد. footnote روشی برای راست گفتن، دقت و امانتدار بودن است.

Set as default
عقیده مند باشید، می دانیم که عقیده مند بودن به معنی دفاع بدون منطق از افکار و پیش فرضها نیست. مفهوم آن محکم بودن در حفظ حقیقتی ست که پس از جستجوی بسیار به آن دست یافته ایم.

open the research task pane
جاری و پذیرا باشید. حتی کودکان نیز می  توانند فرستاده خداوند برای آموزش به ما باشند. نشانه های بسیار هست. کلاغهای عصر قابیل شاید درعصر ما نیز باشند. داستان معروف سیب نیوتن را که شنیده اید؟

minimize

Minimizeها پنجره های بلاتکلیفند. مهم است که بدانیم چه چیزهایی اهمیت بیشتر دارند. مهم است که بدانیم "مهم" در زندگی چیست؟ minimize های طولانی مدت ممکن است مسائل حل نشده ای باشند که به توجه ما نیاز دارند.

Thesaurus

پیشنهادات مختلف thesaurus فقط یک جور راهنماست. تصمیم نهایی با شماست.

Mark as final

در مورد کاربرد این گزینه در زندگی قبل از مرگ مطمئن نیستم. نهایی شدن و نهایی ساختن برای انسان به معنی استفاده حداکثری از فرصتهاست. و تا زندگی باقیست فرصتها نیز باقی اند. شاید اینطور بتوان گفت: اگر هنوز زنده اید، فرصت دیدن آن صبح تازه را خداوند به شما عطا کرده است. هنوز نهایی نشده اید. هنوز وقت هست،خورشید شما ممکن است همین لحظه طلوع کند.....

به شما داده شده تا ببخشید.Share now

 



لیست کل یادداشت های این وبلاگ